دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

استان خراسان رضوی-1394
دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

دبیرخانه استانی جشنواره مردمی فیلم عمار خراسان رضوی
آدرس : مشهد - خیابان کوهسنگی- بین کوهسنگی 6 و 8 - محصولات فرهنگی فیروزه
تلفن : 38580502
همراه : 09159183824
ایمیل :ammarkhorasan@gmail.com

جشنواره عمار در خراسان رضوی

جشنواره عمار در تالار نور مشهد

اسلایدر





نشست صمیمی دست‌اندرکاران جشنواره عمار و انجمن مستندسازان انقلاب اسلامی این استان با مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.

علیرضا دلبریان، دبیر جشنواره مردمی عمار در خراسان رضوی در نشست صمیمی دست‌اندرکاران عمار و انجمن مستندسازان انقلاب اسلامی این استان با مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش‌روی رسانه‌ ملی، وجود نیروهای مؤمن، انقلابی و توانمند در این عرصه، گفت: صدا و سیما، باید به سمت نیروهای انقلابی حرکت کند و همچنین این نیروها هم نباید معطل صدا و سیما بمانند و از تولید آثار فاخر غافل شوند.
این راوی دفاع مقدس با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس، بیان کرد: من آمده‌ام تا راه برادران شهیدم را ادامه دهم و سیره شهدا را در جای جای این کشور برای مردم روایت کنم و وظیفه نیروهای انقلابی این است که با تولید کارهای مردمی و جذاب در مقابل هجمه‌های دشمن محکم بایستند.

احسان مینایی‌راد دبیر اکران‌های مردمی جشنواره عمار در استان خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن قدردانی از محمدرضا سرافراز، مدیریت رسانه ملی به دلیل توجه به هنرمندان انقلابی و ارزشی گفت: یکی از اهداف جشنواره عمار، تحقق عدالت رسانه‌ای است به این معنا که رسانه، باید به همه مردم و ظرفیت‌های انسانی، مضامین و سوژه‌ها را به خدمت بگیرد، چرا که رسانه تنها متعلق به یک قشر خاص مثل طبقه بالاشهرنشین تهران نیست، بلکه متعلق به همه مردم است، بنابرین همه مردم باید خودشان را در قاب رسانه مشاهده کنند.


مینایی‌راد با ارائه گزارشی از اکران‌های مردمی جشنواره عمار ادامه داد: سعی و سمت و سوی عمار نیز تحقق این عدالت رسانه‌ای در حد توان خودش است و ما با همین منطق، شروع به ارتباط گیری در گستره جغرافیایی استان کردیم و علی‌رغم این‌که در سال‌های ابتدایی جشنواره با مشکل مواجه بودیم ولی امسال در ششمین دوره جشنواره در 24 شهر خراسان رضوی، رابط اکران داریم و همین می‌تواند بستری برای ارتباط و پوشش رسانه‌ای از طرف صدا وسیما از اکران‌های مردمی عمار باشد.  
دبیر اکران مردمی جشنواره عمار در خراسان رضوی با اعلام این نکته یکی دیگر از اهداف جشنواره مردمی عمار ایجاد یک سازمان تماشا برای معرفی و دیده شدن آثار جبهه فرهنگی انقلاب است، اظهار داشت: حلقه مفقوده بین آثار هنرمندان حزب اللهی و مردم، بستر اکران و دیده شدن آثار است و ایجاد یک سازمان تماشا که بتواند در لایه‌های مختلف اجتماعی از متن شهرها تا روستاهای مختلف را در برگیرد از جمله برنامه‌های جشنواره عمار است.
مینایی‌راد ضمن اعلام آمادگی ستاد اکران مردمی این استان برای همکاری و تعامل با سازمان صدا و سیما ادامه داد: برای ایجاد یک جهش قوی، اثرگذار و تکمیل این سازمان تماشا، باید برنامه‌ریزی لازم بین ستاد اکران مردمی عمار و رسانه ملی صورت گیرد که در صورت تکمیل این زنجیره، بالتبع، سازمان تولید نیز شکل می‌گیرد و سوژه‌ها و مضامین مردمی تبدیل به آثار رسانه‌ای فاخر می‌شوند.


در بخش دیگری از نشست، محمدمهدی خالقی و سیدمحمد محمدی سرشت از مستندسازان و برگزیدگان جشنواره مردمی عمار، ضمن معرفی انجمن مستندسازان انقلاب اسلامی نکاتی را درباره زنده نگه‌داشن و فراموش نکردن فتنه 88 از طرف رسانه ملی، پوشش رسانه‌ای جشنواره عمار از طرف صدا و سیمای استان و انتشار مجله مستند مطرح کردند. 
همچنین تعدادی از مستندسازان جبهه فرهنگی انقلاب در استان خراسان رضوی، پس از معرفی، پیشنهادات خود را در جهت اجرای قوی‌تر برنامه‌های صدا و سیمای استان بیان کردند.


در پایان این نشست نیز محسن نصرپور مدیرکل جدید صدا و سیمای خراسان رضوی، ضمن تشکر از حضور دست اندرکاران استانی جشنواره مردمی عمار و جمعی از مستند سازان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فتنه سال 88 خط قرمز رسانه ملی است و صدا و سیما آماده است آثاری را درباره فتنه 88 با توجه به انتخابات پیش رو، مسئله نفوذ دشمن و بیانات مقام معظم رهبری، طراحی، تولید و پخش کند.
نصرپور، با استقبال از پیشنهاد همکاری با ستاد اکران جشنواره عمار افزود: صدا و سیمای خراسان رضوی آمادگی دارد ضمن اطلاع‌رسانی اکران‌های مردمی عمار در شهرها و روستاهای مختلف استان، ویژه برنامه جشنواره عمار و مصاحبه‌های اکران کنندگان مردمی جشنواره را پخش نماید.


۹۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی