دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

استان خراسان رضوی-1394
دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

دبیرخانه استانی جشنواره مردمی فیلم عمار خراسان رضوی
آدرس : مشهد - خیابان کوهسنگی- بین کوهسنگی 6 و 8 - محصولات فرهنگی فیروزه
تلفن : 38580502
همراه : 09159183824
ایمیل :ammarkhorasan@gmail.com

جشنواره عمار در خراسان رضوی

جشنواره عمار در تالار نور مشهد

اسلایدر



     

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اهمیت و ضرورت پشتیبانی از جبهه مقاومت در دوره حاضر از سه جهت است :

 

1 . غربت و مظلومیت شهدای مدافعان حرم و خانواده هایشان ؛ متأسفانه بسیاری از مردم اطلاعات درستی درباره اهمیت کار رزمندگان جبهه مقاومت ندارند ، وحتی برخی نگاه منصفانه ای هم ندارند و وعده پول و امکانات را علت رفتن متقاضیان ، به مناطق جنگی میدانند و بعضا با گفتن عقاید اشتباهشان باعث رنجش خانواده شهدا میشوند ، در چنین شرایطی وظیفه و رسالت ما ایجاب میکند که از این اشتباه و ظلم بزرگی که در حال وقوع است ، جلوگیری کنیم واین نیاز به کار فرهنگی و رسانه ای دارد که حرکت این مدافعان را تبیین کند و ارزش کاری که این عزیزان انجام میدهند را برای مردم بازگو کند.

عده ای از مردم بر این باورند که این جنگ ،جنگ بشار اسد و معارضان سوری است و دلیلی برای دخالت وکمک ایران در این جنگ ها وجود ندارد ، غافل از اینکه هدف اصلی این جنگ شکستن کمر مقاومت در منطقه است ومقدمه ای برای هدف اصلی وبزرگترشان یعنی درگیری با ایران . و اگر نبود رشادت ها و از خود گذشتگی های سردار همدانیها ، سلیمانیها ، الله دادی ها و این جوانان دلاور و مومنی که هر روز شاهد تشییع غریبانه پیکر پاکشان در گوشه وکنار کشور هستیم ، ما امروز باید با داعش در کف کوچه ها و خیابانهای  خودمان می جنگیدیم و دیگر خبری از این آرامش و امنیتی که در کشور حکم فرماست نبود.

مردم ما آزادی ، عزت و امنیت امروزشان را مرهون از خود گذشتگی دلاورمردانی هستند ، که رنج غربت و دوری از عزیزانشان را به جان خریدند و رفتند تا درآن سوی مرزهای این کشور با دشمنان خدا ودشمنان ایران اسلامی و شیعی مبارزه کنند و با سرلوحه قرار دادن کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام که فرمودند : ذلیل و خوار نشد ملتی ، مگر آنکه در خانه خود با دشمنش جنگید ، امروز مرزهای ما را به کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی مرسوم گسترش دادند . امروز مرز ایران آستارا و بازرگان و میرجاوه و مهران و... نیست ، امروز مرزهای جمهوری اسلامی ایران عراق و سوریه است ، غزه و لبنان است ، بحرین و یمن است ، ...  و سربازان ما فرسنگ ها دورتر از خاک ما با جبهه کفر در حال جنگند.

آنها فقط مدافع خاک و ناموسشان نیستند ، بلکه در طرازی بالاتر آنها مدافع  ارزشها و اعتقاداتی هستند که به این خاک و مردمش شرف و عزت و آبرو داده است و این را وقتی متوجه میشویم که بدانیم دشمن به دنبال به راه انداختن یک جنگ 30 ساله در جهان اسلام است .

همانطور که در 400 سال قبل در اروپا یک جنگ مذهبی گسترده بین مسیحیان کاتولیک و پروتستان رخ داد و آنها در یک دوره 30 ساله آنقدر از یکدیگر کشتند که به دوران طاعون سیاه معروف شد و درنهایت بعد از این دوره وحشت و خونریزی سی ساله ، غرب دین را برای همیشه کنار گذاشت و دین از عرصه سیاسی و اجتماعی مردم خارج شد ، امروز نیز دشمنان ما به دنبال همین نقشه در جهان اسلام هستند و آقای ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا آشکارا به این مسئله اذعان می کند و این جنگ را یک جنگ مذهبی  سی ساله می داند که در نهایت باعث میشود نسلهای آینده ، اسلام را کنار بگذارند.

اگر ما اینها را برای مردم بازگو کنیم آنوقت روشن میشود که شهید مدافع حرم ، فقط مدافع حرم نیست ، بلکه مدافع کل اسلام و قرآن و آینده اسلام و قرآن است و همانطور که خون اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانشان تضمین کننده راه اسلام بود ، خون این عزیزان نیز انشاء الله تضمین کننده راه اسلام و تشیع خواهد بود.

 

2 . افزایش بصیرت و آگاهی مردم و به تبع آن افزایش اتحاد و انسجام بیشتر میان گروههای مختلف مردمی و ... ؛ در این برهه از زمان که رهبری آن را پیچ مهمی برای تاریخ اسلام و جهان ذکر نمودند ، آنچه که بیش از پیش ضرورتش احساس میشود بصیرت و همبستگی میان مردم و گروههای مختلف است.

و از آنجا که صحبت از مدافعان حرم مستلزم صحبت از تکفیری ها و جنایات بیشمارشان است ، خواسته یا نا خواسته باید از دستهای پشت پرده و حامیان و مسببان اصلی این جنایتها هم گفت و اینجاست که تاریخ دوباره تکرار میشود بدون آنکه کسی بتواند منکر آن شود یا سعی در خوب جلوه دادن آن کند ، مردم ما و دنیا جنایتهای آشکار دولت آمریکا و ایادی غربی اش را به عینه می بینند ، و کسی نمیتواند بگوید گذشته ها گذشته ، چرا که همانها که دیروز دستشان به خون ما و مستضعفان عالم آلوده بود ، امروز مصممتر و وقیحانه تر از قبل به اصول ظالمانه شان پایبندند ! و سند آن اشکها و کشته های بیشمار مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، عراق ، سوریه ، بحرین ، لبنان ، پاراچنار ، کشمیر ، قطیف ، ... و مدافعان حرمی است که هرروز پیکرهای پاکشان در گوشه و کنار شهرهایمان تشییع می شود.

صحبت از مدافعان حرم صحبت از یک تاریخ زنده است ، تاریخی که به وضوح وآشکارا به ما و مردم دنیا هشدار می دهد که آمریکا و ایادی غربی اش هیچگاه دوست و قابل اعتماد نبوده و نیستند و جان انسانها و امنیت و آزادی مردم کوچکترین ارزشی برای آنها ندارد و اگر صحبتی از آن هم میکنند صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و برای فریب افکار عمومی است ولی در عمل هرگز اینگونه نبوده و نیستند !

و صد البته این دشمن مشترک میتواند عامل وحدت و انسجام بیشتر مردم از گروه ها و احزاب  مختلف باشد و در سطحی بالاتر عامل وحدت و اتحاد مردم و هسته های مقاومت در سطح جهان شود ، آنچنانکه امروز خون برادران افغانی ، لبنانی ، سوری ، عراقی ، ایرانی ، شیعه ، سنی ، علوی ، زیدی ، مسیحی و ... درکنار هم به زمین می ریزد و همه در یک جبهه ی واحد علیه باطل می جنگند ، همان چیزی که بیشتر از هر چیز، دشمن از آن واهمه دارد !

 

3 . رسول اکرم ص می فرمایند : هرکس بشنود صدای فریاد خواهی مسلمانی را و به او یاری نرساند مسلمان نیست ؛ کمک به مظلوم و یاری دین خدا وظیفه عقلی و شرعی هر مسلمانی است . اگر جنگ واجب کفایی است و با رفتن عده ای از بقیه ساقط می شود ، اما پشتیبانی و کمک به رزمندگان اسلام ، وظیفه فرد فرد همه ماست و هرکسی باید در حد توان در این راه تلاش کند ، اگر با جانش نمیتواند جهاد کند ، با مالش جهاد کند، اگر با مالش نمیتواند ، با زبانش جهاد کند ، اگر با زبانش هم نمی تواند ، حداقل در دلش آرزوی پیروزی آنها را داشته باشد و برایشان دعا کند ، که متأسفانه برخی از ما در همین حد هم خودمان را مسئول نمی دانیم !

وحالا جشنواره عمار می خواهد به بهانه اکران فیلم های عمار در این حرکت فرهنگی و رسانه ای شریک باشد و در زمینه رشد آگاهی جامعه قدم بردارد ( و البته باید ذکر شود که تشویق افکار عمومی به اعزام شدن یا موضوعاتی از این قبیل نه در حیطه اهداف ما و نه در حیطه اختیارات ماست ) ، هدف ما افزایش آگاهی مردم نسبت به موضوع مدافعان حرم و تبیین حرکت ارزشمند و تاریخ ساز آنهاست و من الله توفیق

 

 

۹۵/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی