دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

استان خراسان رضوی-1394
دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

دبیرخانه استانی جشنواره مردمی فیلم عمار خراسان رضوی
آدرس : مشهد - خیابان کوهسنگی- بین کوهسنگی 6 و 8 - محصولات فرهنگی فیروزه
تلفن : 38580502
همراه : 09159183824
ایمیل :ammarkhorasan@gmail.com

جشنواره عمار در خراسان رضوی

جشنواره عمار در تالار نور مشهد

اسلایدر



شهرآرا- ششمین فراخوان جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوعات «تاریخ‌معاصرایران»، «فتنه‌سال۸۸»، «بیداری‌اسلامی‌وجهانی»، «نقددرون‌گفتمانی»، «جنگ ‌نرم»، «اقتصاد مقاومتی»، «ایران‌ و آمریکا» و «حادثه‌ هفتم‌تیر» به آخرین‌روزهای مهلت ارسال آثار از سوی شرکت‌کنندگان، یعنی ٣٠آبان نزدیک‌می‌شود. این‌هفته نیز شاهد برگزاری اولین‌نشست‌خبری آن هستیم تا خبرهای بسیارخوبی را بشنویم. اما زودتر به سراغ دو تن از دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی مردمی رفتیم تا با عملکرد و تاثیرات این رویداد مهم ملی در شهرمان بیشتر آشناشویم.
﷯ 
دو ماموریت جشنواره 
دبیر اجرایی اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در استان خراسان‌رضوی درخصوص عملکرد این جشنواره درسال٩۴ به خبرنگار شهرآرا گفت: برای جشنواره، دوماموریت متصور است: یکی فراخوان‌آثار که متناسب با جشنواره عمار است و کارکرد دبیرخانه و ارسال آثار توسط هنرمندان و مخاطبان را دربرمی‌گیرد و دیگری‌ ماموریت اکران که در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف توسط دبیران‌استانی انجام‌می‌شود.
احسان مینایی‌راد در ادامه افزود: سال‌گذشته در حوزه اکران، شروع‌به‌فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی چون مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های‌علمیه و جمع‌های خانوادگی و حتی جمع‌های شغلی و کارکنان اصناف کردیم و با این‌حرکت، آن‌ها جز مخاطبان جشنواره عمار قرارگرفته و آثار را دراختیارآنان قراردادیم.
﷯ 
در ٢۴شهر خراسان ظرفیت مردمی فعال شده‌است
وی درخصوص شهرهای تحت‌پوشش اکران جشنواره فیلم مردمی عمار اظهار کرد: در بیش‌از ٢۴شهرستان از شهرهای استان خراسان دبیراکران تعیین‌شده‌است که هرکدام از دبیران شهرها به فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی جهت اکران آثار جشنواره اقدام‌کرده‌اند.مینایی‌راد ادامه داد: یکی از مزیت‌های فعال‌سازی دبیران اکران شهرها، حضور در روستاها به‌عنوان یک‌مزیت‌اصلی و جدی جشنواره است به‌طوری‌که از روستاهایی مناطق خواف و سرخس گرفته تا درگز تحت‌پوشش اکران قرارگرفته‌است.
﷯ 
رویکرد کارشناسی در عمار حاکم شده‌است
دبیر اجرایی اکران مردمی جشنواره فیلم عمار افزود: یکی از نقاط‌قوت جشنواره عمار که در سال‌گذشته به آن پرداخته‌شده استفاده از رویکرد کارشناسی در اکران بود، به‌طوری‌که مخاطبین پس‌از تماشای آثار، درخصوص مضامینی که هنرمند بایستی به آن بپردازد، ایده‌پردازی کردند.وی ادامه‌داد: ایده‌ها در گستره موضوعاتی چون ارزش‌های دفاع‌مقدس، انقلاب‌اسلامی، مدیریت‌شهری و جهان‌اسلام بوده و در قالب پیامک و ایمیل به دبیرخانه ارسال گردید.
مینایی‌راد درخصوص ظرفیت جشنواره فیلم عمار تصریح‌کرد: در خود شهرمشهد بیشتر فعالان فرهنگی در سال‌های گذشته با این جشنواره آشنا شده‌اند و الآن به ظرفیتی رسیده‌اند که درحال‌حاضر فقط پاسخگو و تامین‌کننده بسته‌های اکران برای مخاطبین‌خود هستند درحالی‌که در سال‌های آغازین برگزاری جشنواره مردمی فیلم‌عمار ناگزیر به تبلیغات جشنواره به فعالان فرهنگی و مسجدی بودند.
﷯ 
هدف ایجاد احساس اعتمادبه‌نفس در جوانان است
علیرضا‌ دلبریان، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در خراسان‌رضوی، درخصوص تاثیرات این‌جشنواره گفت: بزرگ‌ترین تاثیر آن ایجاد روحیه اعتمادبه‌نفس در جوانان است. زمانی‌که جوان‌جامعه‌ما احساس‌کند که حرفش در قالب هنر فیلم و محصولات فکری ارائه می‌شود، احساس عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در او تقویت‌می‌شود و ناامیدی رنگ‌می‌بازد.این راوی دفاع‌مقدس ادامه‌داد: شاید بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی درخصوص جوانان از همین عدم‌توجه و نادیده‌انگاشتن آن‌ها نشئت‌بگیرد. درحال‌حاضر سیستم جشنواره‌مردمی فیلم‌عمار مثل ستاد جنگ‌های نامنظم شهیددکترچمران است که استعدادهای پراکنده و نهفته را در متن جبهه شناسایی و به‌کارگیری می‌کند، باید گفت که هدف جشنواره عمار درحقیقت تبیین اهداف انقلاب‌اسلامی برای جوانان است که اصلا هدف‌انقلاب چه‌بود، ازکجا شروع‌شد و به‌کجا می‌رویم؟
﷯ 
تقویت روحیه مطالبه‌گری
دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار درباره تاثیرات کاربردی جشنواره گفت: جوانان شرکت‌کننده درجشنواره عمار اغلب هنرمندانی هستند که واقعا ارگانی رسمی آن‌ها را حمایت نمی‌کند و سازمان رسمی ندارند اما استعدادهای بالقوه و سرشاری هستند که ان‌شاءا... باتوجه‌وحمایت می‌توانند در عرصه هنر فیلمسازی تاثیرگذار و جریان‌ساز شوند. همان‌طور که در دوران جنگ تحمیلی، نیروهای پرشور اما مبتدی با امکانات و تجهیزات کم در ستاد جنگ‌های نامنظم وارد شدند و بعدازمدتی نه‌چندان‌دور، فرماندهان گردان‌ها و فرماندهان تیپ‌های ما ازدل‌آنان بیرون آمدند، در جشنواره فیلم مردمی عمار هم همین اتفاق قابل‌پیش‌بینی است.
وی درخصوص افق‌کار جشنواره اضافه کرد: اگر جوانان هنرمند و دغدغه‌مند مسائل فرهنگی به میدان آیند و متخصصین عرصه هنر و کارگردانان دست این جوانان را بگیرند و همچون شهیددکترچمران که از این فکرهای جوان با آموزش و دادن‌تجربه‌ها و تخصص کادرسازی کرد الگو بگیرند، ما شاهد رویدادی تاثیرگذار در جبهه فرهنگی خواهیم بود.
﷯ 
روند جشنواره عمار و افق روشن
دبیر جشنواره عمار در بیان اهداف زیربنایی این حرکت تاثیرگذار فرهنگی گفت: مسلما اهداف جشنواره فیلم عمار همان اهداف انقلاب‌اسلامی و دغدغه‌های فرهنگی مقام‌معظم‌رهبری است و هیچ‌تغییری در اهداف‌آن صورت‌نگرفته و اینکه به‌دنبال این ظرفیت و فرصت، همه‌جوانان‌مومن و متعهد و هنرمندما رشد کنند. خودمان باور نمی‌کردیم که جشنواره اینقدر فراگیر شود و نیروهای داوطلب و عاشق بی‌هیچ چشم‌داشتی وارد عرصه شده و گردان‌های فرهنگی تشکیل شوند. من معتقدم این‌همه، اتفاق‌نمی‌افتاد و به‌منصه‌ظهور نمی‌رسید مگر با عنایت‌الهی و صداقتی که در روحیه جوانان این‌مرزوبوم است. من دست همه این جوانان را می‌بوسم.
۹۴/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی