دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

استان خراسان رضوی-1394
دبیرخانه اکرانهای مردمی فیلم عمار

دبیرخانه استانی جشنواره مردمی فیلم عمار خراسان رضوی
آدرس : مشهد - خیابان کوهسنگی- بین کوهسنگی 6 و 8 - محصولات فرهنگی فیروزه
تلفن : 38580502
همراه : 09159183824
ایمیل :ammarkhorasan@gmail.com

جشنواره عمار در خراسان رضوی

جشنواره عمار در تالار نور مشهد

اسلایدر



شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ق.ظ

سه‌هزار اکران در مساجد و اماکن نیشابور



به گزارش عمار پرتال،حسین گاراژی؛ اکران‌کننده فیلم‌های عمار در نیشابور گفت: با جشنواره مردمی فیلم عمار از دوره چهارم آشنا بودیم ولی فعالیتی در زمینه اکران نداشتیم؛ هرچند در شهر اکران می‌شد. در دوره پنجم جشنواره دبیرخانه عمار نیشابور را ایجاد و مسجدی هم برای افتتاحیه اکران‌ها انتخاب کردیم. وی با بیان اینکه در سطح شهر تبلیغات کرده بودیم و به تمام مساجد و حسینیه‌ها هم خبر داده بودیم؛ افزود: مسجدی‌ها می‌گفتند جمعیت کسانی که امشب برای نماز آمده‌اند از شب‌های دیگر بیشتر است و از هر مسجد تعدادی فعال فرهنگی آمده بودند.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه بعد از پایان مراسم حدود ۳۰ نفر فرم اکران را برای مسجد و هیئت‌هایشان پر کردند؛ بیان کرد: در افتتاحیه اعلام کردیم، مردم می‌توانند برای اکران فیلم‌ها به دبیرخانه رجوع کنند و اگر هم امکانات ندارند در اختیارشان قرار می‌دهیم. البته اکثر مساجد نیشابور ویدئو پروژکتور داشتند.گاراژی با تاکید بر اینکه بیشتر مساجد بازخورد خوبی از اکران‌ها داشتتند؛ گفت: بچه مسجدی‌ها برای گرفتن فیلم‌ها به دبیرخانه می‌آمدند و هر شب یا هر دوشب در مساجدشان اکران می‌کردند.این اکران کننده مردمی افزود: مساجدی هم علاقه‌مند به اکران فیلم‌ها بودند اما نه امکانات داشتند و نه می‌دانستند وسائل را چگونه راه‌اندازی کنند؛ برای همین یکی از بچه‌ها از امکانات شخصی خودش استفاده می‌کرد و برای اکران فیلم‌ها به اینگونه مساجد می‌رفت. وی گفت: در موسسه فرهنگی خودمان امکاناتی داشتیم، از بسیج دانشجویی هم کمک گرفتیم و به هیئت‌ها و مساجدی که برای اکران ثبت‌نام کرده بودند امکانات دادیم. هرجا فیلم‌ها اکران می‌شد بلافاصله یک خانه دیگر، یک مسجد دیگر و خلاصه جاهای دیگر برای اکران درخواست می‌دادند تا جایی که امکانات کم می‌آوردیم و مجبور بودیم اکران‌ها را زمانبندی کنیم. گاراژی با اشاره به اینکه سه‌هزار اکران برای فیلم‌های جشنواره پنجم عمار داشتیم؛ بیان کرد: تقریبا تمام مساجد نیشابور حداقل یک شب را اکران داشتند و به ما زنگ می‌زدند که برای رسانه‌ای کردن و تهیه گزارش برویم و یا خودشان برایمان گزارش می‌فرستادند. حتی برخی مساجد هم اختتامیه جدا برگزار کردند. فعال فرهنگی نیشابور گفت: مردم بلافاصله بعد از پخش فیلم‌ها نظراتشان درباره فیلم‌ها را به بچه‌های اکران‌کننده می‌گفتند و با توجه به نظر مردم فیلم‌های اکران بعدی را انتخاب می‌کردیم. وی با بیان اینکه مردم هم برای اکران خانگی با ما تماس می‌گرفتند؛ گفت: همسایه‌ها را دعوت می‌کردند و فیلم‌ها را اکران می‌کردند. بعد از هر اکران خانگی هم کسانی که فیلم‌ها را تماشا کرده بودند می‌آمدند و درخواست اکران می‌کردند؛ یعنی در واقع خود اکران‌ها تبلیغی برای جشنواره عمار شده بود. اکران‌کننده فیلم‌های جشنواره عمار در نیشابور با تاکید بر اینکه هرچه به آخرین اکران نزدیک‌تر می‌شدیم درخواست‌ها برای اکران بیشتر می‌شد؛ افزود: مردم بیشتر فیلم‌هایی را می‌پسندیدند که برایشان جذابیت داشت و فکر کنم تمام مساجد نیشابور فیلم علمک را به خاطر دارند. گاراژی در ادامه بیان کرد: عمار در نیشابور از همه لحاظ خوب بود و نیاز داشتیم مردم خودشان برای فرهنگی کار کنند. بعد از اکران‌ها مساجد هم خودشان به تولید رو آوردند و در این باره از ما سوال می‌کردند.  این فعال فرهنگی گفت: با توجه به درخواست‌ها یک کارگاه آموزشی در زمینه‌های مختلف هنری مثل بازگری، کارگردانی، فیلم‌نامه نویسی و .. برگزار کردیم و نیروهایی جذب دبیرخانه شدند و برای همکاری اعلام آمادگی کردند. ما هم امکاناتی مثل دوربین نور و صدا را در اختیارشان قرار دادیم. البته می‌گفتیم قبل از اینکه به شما امکانات بدهیم یک کار تولید کنید که برای ما اثبات شود واقعا قصد فعالیت دارید. هر چند که این افراد آماتور بودند ولی ۵نفر هر کدام برای جشنواره سلامت فیلم ساختند و الآن هم از آماتوری بیرون آمده‌اند و در نیشابور ۲مستند در حال کار شدن است.
۹۴/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی